piątek, marca 01, 2013

Sernik bez sera


Podejrzewam , ze większość zna to ciasto, ja wszakże robię je pierwszy raz. Jadłam je również pierwszy raz i zasmakowało mi niesamowicie. Sernik w sumie uwielbiam ale tego tutaj , mimo ,że na śmietanach, mogłam zjeść o wiele więcej. Jakoś lżej się wślizguje :)
Może mniej syty, nie wiem.

Przepis;

ciasto
-5 żółtek
-szczypta soli
-3 łyżeczki proszku do pieczenia
-1 kostka tłuszczu
-2 szklanki mąki
-0,5 szklanki cukru

Zagniatamy wszystko .
2/3 wylepiamy na blachę a 1/3 do zamrażarki

15 minut podpiekamy spód w 180 stopni



krem
-5 białek ubijamy + 1 szklanka cukru + 1 żółty budyń na 3/4 litra (wsypujemy suchy do białek),  na koniec 4 duże (330 ml) kwaśnej śmietany- 18procentowej.
Wymieszamy ładnie  i wylewamy na podpieczony spód.



 Na górę dajemy pokruszone kawałki zmrożonego ciasta i gotowe


Piec ok 45 minut. 180 stopni.

Na upieczony placek dałam czekoladową polewę ale może być też jakakolwiek inna

Potem już tylko kawkę zaparzyć i można delektować się słodyczą


Smacznego życzę. :)
Za oknem dzisiaj wiosenne powietrze. Słoneczko od 2 dni pieści nasze twarze. wspaniale jest po wypiciu kawy i zjedzeniu ciastka, ruszyć na spacerek. Rozprostować nogi, nacieszyć się piękną pogodą. Wszak jeszcze marzec przed nami, jeszcze i pogoda zdąży się popsuć ale tak to już jest, że potem znowu będzie pięknie.
A winogrono czeka na przycięcie i przeróżne inne krzewy, kwiatuszki, byliny. Niebawem zacznie się okres grzebania w ziemi. Już się nie mogę doczekać :)








8 komentarzy:

  1. no nie:( a ja miałam nic słodkiego do świat nie ruszyć:( chyba nie dam rady:)pysznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jadłam! Wygląda świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie znałam tego przepisu, więc pora nadrobić zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ze składników i sposobie robienia widać, że jest łatwy a ze zdjęcia na talerzyku przy kawce widać, że smaczny ;)

    Spróbuję zrobić ;)))


    Przebiśniegi w Poznaniu widać ;) a tu mróz zapowiadają :(( http://www.epoznan.pl/news-news-38888-Poznan_coraz_blizej_wiosny,_sa_przebisniegi

    ściskam Ciebie mocno ;))


    p.s. uwielbiam jak piszesz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dreszkę uwielbia każdy, kto ją choć odrobinkę pozna :)

      Usuń
  5. uwielbiam serniki są super.

    Witam cieplutko
    u mnie zimniuteńko
    życzę miłej soboty
    i mało roboty.
    Serdeczne pozdrowienia:))
    Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post. Miła atmosfera na twoim blogu. Podoba mi się tutaj.
    Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga. Nowe zdjęcia.
    Jeśli spodobają Ci się moje zdjęcie polub mnie na fan page: https://www.facebook.com/pages/In-another-light/413836138693856
    Będę Ci ogromnie wdzięczna.

    Życzę miłego dnia. Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mamuś :D jaki spacerek :D heheh
    A ogólnie to serniczek dobry polecam bo zwinęłam mamusi kawałek :D heheh

    OdpowiedzUsuń

Za odwiedziny serdecznie dziękuję :) Każda wizyta i komentarz, sprawia mi wielką przyjemność. :) W miarę możliwości staram się odwiedzać wszystkich czytelników , tych , których znam i tych, którzy odwiedzają mnie po raz pierwszy. :)
Dziękuję i zapraszam ponownie :)

Copyright © 2014 Szysia , Blogger