czwartek, grudnia 07, 2017

Ozdoby na choinkę z suchej porcelany. Boże Narodzenie




Zabrałam się wreszcie za porcelanę. Przepis znalazłam na blogu

https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/11/porcelana-przepis

- 300 ml mąki ziemniaczanej
- 300 ml kleju vikol
- 2 łyżki oliwy
- 2 łyżki soku z cytryny

Jest tam wszystko ładnie opisane, jak się do tego zabrać.. Trzeba pamiętać tylko, żeby masę trzymać cały czas we folii, inaczej wysycha i kruszy się.
Wyciągałam tylko tyle, ile chciałam rozwałkować w danym momencie.



Po rozwałkowaniu wykroiłam foremkami do ciasta kształt i układałam na papierze do wyschnięcia.
Schnie ok. 12 godzin, nawet  troszkę dłużej. Moje ozdoby mają ok. 4 milimetry. Myślę, że można jeszcze bardziej rozwałkować. Masa po wyschnięciu jest mocna, twarda i nie kruszy się.
Po wyschnięciu ozdoby zmieniły troszkę kolor, z białego na kość słoniową, może to kolor marcepanu, coś w tym stylu.
Ozdobiłam białą i brązową farbą akrylową. Nie lakierowałam. Nałożyłam lakier akrylowy na dwie sztuki i nie wyglądało to fajnie. Naturalna faktura jest ładniejsza, lekko aksamitna. Taki przyjemny mat.
Jako zawieszka , złoty kordonek.
Myślę, że można malować do woli akrylami. Farba dobrze się trzyma i nic złego się nie dzieje.

Ozdoby tymczasem czekają na swoją chwilę. Gdy tylko pojawi się choinka, zawisną na niej.

Malowanie to kwestia wprawy. Trzęsły mi się ręce i jest trochę nierówno. W każdym razie nie ma tego tak widać, zdjęcie uwidacznia każdy błąd. Gdyby po wyschnięciu były białe, nie malowałabym.
Jako, że wyszła kość słoniowa, pokusiłam się o brąz i biel na ciasteczkach.
Jeszcze jedno, farba akrylowa położona grubiej, pęka lekko. Jak dobrze się przyjrzycie , zauważycie to w białych kwiatkach. W sumie nie wygląda to źle, troszkę postarza ciasteczka :)
I to tyle.
Następnym razem skuszę się na kolorowanie serduszek na czerwono. Ciekawa jestem , czy delikatna warstwa też popęka.

10 komentarzy:

Za odwiedziny serdecznie dziękuję :) Każda wizyta i komentarz, sprawia mi wielką przyjemność. :) W miarę możliwości staram się odwiedzać wszystkich czytelników , tych , których znam i tych, którzy odwiedzają mnie po raz pierwszy. :)
Dziękuję i zapraszam ponownie :)

Copyright © 2014 Szysia , Blogger